Acer X223W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer X223W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

PatH70 10-01-2009
Geschreven voor: Acer X223W

Budgetmonitor mèt DVI. Hoewel je zonder DVI nog een paar tientjes goedkoper uit kan zijn.
VGA/DVI/voedingskabel wordt meegeleverd. Ik heb de monitor met DVI aangesloten. VGA nog nooit gebruikt.

De monitor staat vrij laag op z'n voet en is niet in hoogte verstelbaar, wel kantelbaar.

Het beeld overtuigt wel. Mooie kleuren en haarscherp.
Ik heb bewust voor een goedkope monitor gekozen. De zwakte ligt in de detaillering in de donkerste en lichtste gebieden maar er valt goed mee te leven.

Dynamisch contrast heb ik uit staan. Met dynamiek verspringt soms de helderheid en verder zie ik geen verbeteringen. Uit dus.

Het menu biedt alleen de eenvoudige instellingen en een aantal kant en klare voorkeuze instellingen. Helderheid en contrast zit onhandig in een submenu weggestopt. Menu kan in het Nederlands gezet worden.

Het powerledje is oranje in standby en blauw in gebruik. De intensiteit is niet hinderlijk.

Een nadeel van deze monitor is dat alles wat je aanbiedt beeldvullend wordt weergegeven. Waarschijnlijk kan je videokaart daar wel voor corrigeren (de mijne kan het) dus valt het in de praktijk wel mee.

Nog een puntje om op te letten. Deze monitor wordt ook verkocht met alleen een VGA aansluiting onder hetzelfde typenummer. Op de witte sticker aan de zijkant van de doos kan je zien of je ook DVI hebt.

Ik heb realistische rapportcijfers gegeven wat in Kieskeurig kringen super laag is maar ik ben gewoon heel tevreden met deze Acer.

Ivor 16-02-2008
Geschreven voor: Acer X223W

Prima beeld voor het geld wat je er voor betaald. Installeren is geen enkel probleem. Gewoon stekkers er in en werken!

Verwacht geen technisch hoogstandje, maar verwacht gewoon waar voor je geld.

f. nauta 07-01-2008
Geschreven voor: Acer X223W

goede monitor voor een mooie prijs i nadeel monitor niet kantelbaar naar voor en achter